Ułatwienia dostępu

Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych

Justyna

dr Justyna Dąbrowska

Dr Justyna Dąbrowska jest absolwentką Manchester Business School w Wielkiej Brytanii, gdzie uzyskała stopień doktora w zakresie zarządzania. Pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Handlu i Instytucji Rynkowych, w Instytucie Zarządzania, w Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości. Od strony naukowej interesują ją zagadnienia związane z budowaniem systemów pomiaru efektywności operacyjnej, koncepcją współzarządzania, regionalnymi systemami innowacji oraz wpływem technologii na rozwój handlu, działań marketingowych i merchandisingowych. Wcześniej zawodowo związana była z Uniwersytetem w Manchesterze oraz Manchester Science Park (MSP), gdzie kierowała  Międzynarodowym Centrum Innowacji. Była odpowiedzialna za organizację wsparcia merytorycznego dla start-up’ów w sektorze high-tech, szczególnie od strony marketingu, zarządzania zespołem, finansowania działań B+R oraz dbała o współpracę z otoczeniem na poziomie regionalnym i międzynarodowym. 

Doświadczenie praktyczne zdobyła także pracując dla Innova SpA w Rzymie, gdzie była zaangażowana w budowanie programów operacyjnych w ramach polityki rozwoju i innowacji w wyznaczonych regionach UE.

W swojej karierze wielokrotnie pełniła funkcje eksperta w projektach, zadaniem których było tworzenie czy ocena systemów pomiaru efektywności organizacji B+R (m.in. dla Europejskiego Centrum Innowacji i Technologii).

Występowała na wielu międzynarodowych konferencjach, m.in. w USA, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Danii, Polsce, Francji, Estonii, Litwie, Włoszech, Szwecji, Niemczech i Rosji. Biegle włada językiem angielskim i francuskim. Potrafi także komunikować się w języku włoskim.

Od zawsze lubiła podróżować i poznawać nowe kultury. Jako licealistka wyjechała na stypendium do Francji, gdzie zdawała maturę, a później studiowała. Tytuł magistra uzyskała na Uniwersytecie w Angers, we Francji. Posiada narodowość polską oraz brytyjską.

Prowadzi zajęcia w języku angielskim lub polskim i należą do nich:

– Marketing międzynarodowy,

– Innowacje w handlu i usługach,

– Zarządzanie,

– Systemy innowacji w teorii i praktyce,

– Zarządzanie sprzedażą w małej firmie,

– Zarządzanie zespołem sprzedażowym,

– Merchandising,

– Badania marketingowe,

– Networking as smes strategy,

– Knowledge economy,

– Retailing management ,

– Business communication.