Dr Justyna Dąbrowska jest absolwentką Manchester Business School w Wielkiej Brytanii, gdzie uzyskała stopień doktora w zakresie zarządzania. Pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Handlu i Instytucji Rynkowych, w Instytucie Zarządzania, w Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości. Od strony naukowej interesują ją zagadnienia związane z budowaniem systemów pomiaru efektywności operacyjnej, koncepcją współzarządzania, regionalnymi systemami innowacji oraz wpływem technologii na rozwój handlu, działań marketingowych i merchandisingowych. Wcześniej zawodowo związana była z Uniwersytetem w Manchesterze oraz Manchester Science Park (MSP), gdzie kierowała Międzynarodowym Centrum Innowacji. Była odpowiedzialna za organizację wsparcia merytorycznego dla start-up’ów w sektorze high-tech, szczególnie od strony marketingu, zarządzania zespołem, finansowania działań B+R oraz dbała o współpracę z otoczeniem na poziomie regionalnym i międzynarodowym.
Doświadczenie praktyczne zdobyła także pracując dla Innova SpA w Rzymie, gdzie była zaangażowana w budowanie programów operacyjnych w ramach polityki rozwoju i innowacji w wyznaczonych regionach UE.
W swojej karierze wielokrotnie pełniła funkcje eksperta w projektach, zadaniem których było tworzenie czy ocena systemów pomiaru efektywności organizacji B+R (m.in. dla Europejskiego Centrum Innowacji i Technologii).
Występowała na wielu międzynarodowych konferencjach, m.in. w USA, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Danii, Polsce, Francji, Estonii, Litwie, Włoszech, Szwecji, Niemczech i Rosji. Biegle włada językiem angielskim i francuskim. Potrafi także komunikować się w języku włoskim.
Od zawsze lubiła podróżować i poznawać nowe kultury. Jako licealistka wyjechała na stypendium do Francji, gdzie zdawała maturę, a później studiowała. Tytuł magistra uzyskała na Uniwersytecie w Angers, we Francji. Posiada narodowość polską oraz brytyjską.
Prowadzi zajęcia w języku angielskim lub polskim i należą do nich:
– Marketing międzynarodowy,
– Innowacje w handlu i usługach,
– Zarządzanie,
– Systemy innowacji w teorii i praktyce,
– Zarządzanie sprzedażą w małej firmie,
– Zarządzanie zespołem sprzedażowym,
– Merchandising,
– Badania marketingowe,
– Networking as smes strategy,
– Knowledge economy,
– Retailing management ,
– Business communication.