Ułatwienia dostępu

Katedra Marketingu

Uniwersjada Marketingu 2024
Aktualności

Uniwersjada Marketingu 2024

W dniu 14 czerwca 2024 r. już po raz trzeci odbędzie się Uniwersjada Marketingu współtworzona przez studentów kierunku Marketing i komunikacja rynkowa pod przewodnictwem dr Magdaleny Dołhasz.

Honorowy patronat nad wydarzeniem objął rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie – prof. UEK dr hab. Bernard Ziębicki

Uniwersjada Marketingu stanowi płaszczyznę dydaktycznego współzawodnictwa zespołów studenckich w obszarze komunikacji marketingowej. Misją Uniwersjady jest pobudzenie i zainteresowania i podniesienie poziomu wiedzy, kompetencji i umiejętności studentów w zakresie marketingu. Formą realizacji tej misji są szczególne zawody dydaktyczne, pozwalające na konfrontację swoich osiągnięć w środowisku akademickim na arenie międzyuczelnianej.

Uniwersjada stanowi kontynuację kilkuletniego projektu konferencji plakatowo-dydaktycznych, organizowanych w latach 2015-2021 przez Katedrę Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Uczestniczyły w nich zespoły z trzech uniwersytetów – UE w Krakowie, Uniwersytetu Jagiellońskiego i Akademii Górniczo-Hutniczej.

Pierwsza edycja Uniwersjady’2022 koncentrowała się na podstawowej „dyscyplinie marketingu” – komunikacji marketingowej”. W kolejnych edycjach rozszerzano pole rywalizacji – współzawodnictwa.

Uniwersjada została przewidziana jako swoiste zawody sportowe w marketingu, w których studenci będą konkurować w ramach różnych „dyscypliny marketingowych” przedstawiając działania marketingowe przedsiębiorstw i organizacji.

W trakcie Uniwersjady zostanie rozegrany „trójbój marketingowy”, który obejmować będzie:

1) wykonanie plakatu (posteru) o charakterze naukowo-dydaktycznym,

2) sporządzenie profesjonalnej prezentacji w formie Power Point,

3) opracowania rozwiązania problemu – case stady – w ramach warsztatów.

W ramach trójboju zostaną przeprowadzone konkursy, zmierzające do wyboru zwycięzców w każdej subdyscyplinie: najlepszego plakatu, najciekawszej i najbardziej profesjonalnej prezentacji oraz najlepszego rozwiązania problemu w ramach warsztatów. 

Patronatem Instytucjonalnym Uniwersjady jest Fundacja UEK oraz Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu.

Więcej o Uniwersjadzie: