Doktor nauk ekonomicznych, profesor Uczelni. Od 1 kwietnia 2024 pełni funkcję kierownika Katedry Marketingu
Prof. UEK dr hab. Agnieszka Żbikowska jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie od 1 kwietnia 1998 r.
W pracy naukowej koncentruje się głównie na zagadnieniach: public relations i marketingu międzynarodowego. Jest autorką lub współautorką około 100 publikacji naukowych – artykułów w recenzowanych czasopismach oraz monografii, w tym:
Chlipała P., Żbikowska A., (2022), Konsumpcja w czasach pandemii: jak kryzys spowodowany pandemią COVID-19 zmienił zachowania konsumentów?, Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Żbikowska A., (2017), Kultura – uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym. [W:] Wiktor J. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym : integracja różnorodności, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck, s. 63-97.
Żbikowska A., (2012), Eksport jako forma internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw: uwarunkowania i strategie, Kraków: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne.
Potocki A., Winkler R., Żbikowska A., (2011), Komunikowanie w organizacjach gospodarczych, Warszawa: Difin.
Wiktor J., Oczkowska R., Żbikowska A., (2008), Marketing międzynarodowy: zarys problematyki, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Żbikowska A., (2005), Public relations: strategie firm międzynarodowych w Polsce, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Prowadzi zajęcia dla studentów studiów I, II i III stopnia oraz dla słuchaczy studiów podyplomowych i studiów MBA. Przez kilka lat pełniła funkcję kierownika studiów podyplomowych na kierunku Public Relations. Jest certyfikowanym tutorem akademickim.
Na stronach internetowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie są stosowane pliki "cookies" zgodnie zPolityką prywatności.