Ułatwienia dostępu

Katedra Marketingu

RADA DYREKTORÓW MARKETINGU

RADA DYREKTORÓW MARKETINGU

RADA DYREKTORÓW MARKETINGU

Rada Dyrektorów Marketingu
kierunku Marketing i komunikacja rynkowa

W dniu 11 września 2025 r. powołano Radę Interesariuszy przy kierunku Marketing i komunikacja rynkowa – w miejsce dotychczasowej Rady Dyrektorów Marketingu i zgodnie z Zarządzeniem Rektora UEK nr R.0211.15.2023.
 
Skład Rady Interesariuszy:
Grzegorz Błażewicz, Założyciel i Członek Zarządu SALESmanago
Mateusz Ciura, Dyrektor Zarządzający, Ryłko
Karina Grygierek, CEO, PR Inspiration Sp. z o.o.
Anna Ledwoń-Blacha, More Bananas Sp. z o.o.
Albert Stęclik, Dyrektor Kreatywny, Kierunek Kreatywny, Sp. z o.o.
Magdalena Tokarczyk-Cyran, Prezes Zarządu, Armatura Kraków S.A.
prof. UEK dr hab. Jarosław Plichta – Kierownik Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych
prof. dr hab. Adam Sagan – Kierownik Katedry Analizy Rynku i Badań Marketingowych
prof. UEK dr hab. Agnieszka Żbikowska – Kierowniczka Katedry Marketingu
mgr Łukasz Spendel – Sekretarz Rady
Do kompetencji rady interesariuszy należy w szczególności:
  1. przepływ informacji dotyczących potrzeb rynku pracy i zapotrzebowania pracodawców na konkretne kompetencje i umiejętności studentów i absolwentów Uniwersytetu;
  2. wymiana poglądów przy tworzeniu i modyfikowaniu programów obecnych i planowanych kierunków studiów;
  3. wyrażanie opinii w sprawach rozwoju kierunków kształcenia;
  4. tworzenie warunków dla współpracy z pracodawcami.
Pierwsze posiedzenie nowej Rady odbyło się 11 września 2025 r. Rada jednomyślnie zaakceptowała nowy program kierunku Marketing i komunikacja rynkowa. Uczestnicy spotkania zgodnie wskazali na konieczność uwzględniania w programie studiów zagadnień związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w marketingu oraz etycznych aspektów komunikacji. Jednocześnie Rada wskazała, że uczelnia powinna rozwijać współpracę z partnerami biznesowymi poprzez projekty praktyczne i płatne praktyki dla studentów. Zaproponowano również cykliczne włączanie do zajęć ekspertów-praktyków z firm partnerskich.

Rada Dyrektorów Marketingu jest instytucjonalną reprezentacją praktyki marketingu na forum Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości, Katedry Marketingu oraz kierunku Marketing i komunikacja rynkowa. Skupia grono osób zajmujących kierownicze stanowiska w komórkach marketingu instytucji – przedsiębiorstw i organizacji funkcjonujących w różnych sektorach gospodarki i życia publicznego.

Misją Rady jest stworzenie pomostu łączącego naukę i dydaktykę marketingu, w tym zwłaszcza kierunek Marketing i komunikacja rynkowa z praktycznymi doświadczeniami specjalistów z tej dziedziny. W tym wymiarze Rada stanowi płaszczyznę integrowania rzeczywistych problemów praktyki z jednej strony oraz treści i programów studiów – dydaktyki marketingu realizowanej na kierunku Marketing i komunikacja rynkowa na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, z drugiej strony.

Podstawowymi zadaniami Rady są:
1. stworzenie platformy wymiany opinii na temat programów studiów na kierunku Marketing i komunikacja rynkowa (MiKR),
2. ocena planów i programów studiów kierunku MiKR,
3. pozyskiwanie informacji ze sfery praktyki dotyczących oczekiwanych kompetencji merytorycznych, formalnych i społecznych, umiejętności i postaw absolwentów kierunku,
4. formułowanie wniosków i rekomendacji modyfikacji i unowocześnienia treści programowych kierunku,
5. formułowanie uwag dotyczących oczekiwanej przez rynek pracy, przedsiębiorstwa i instytucje sylwetki absolwenta kierunku MiKR,
6. formułowanie prognoz zmian i przyszłych wymagań rynku pracy wobec absolwentów kierunku Marketing i komunikacja rynkowa,
7. tworzenie wspólnych „akademii marketingu – akademii biznesowych” – okresowych, semestralnych spotkań i szkoleń studentów kierunku Marketing i komunikacja rynkowa, prowadzonych przez Dyrektorów Marketingu – członków Rady lub inne osoby z reprezentowanych instytucji,
8. udział członków Rady Dyrektorów w procesie dydaktycznym na zasadzie wykładów gościnnych (visting professor),
9. tworzenie możliwości udziału pracowników Katedry Marketingu i innych katedr współtworzących Kierunek oraz studentów w rozwiązywaniu – konsultowaniu problemów marketingowych występujących w praktyce firm i instytucji,
10. pomoc – w miarę możliwości – w organizacji staży naukowych dla pracowników i praktyk dyplomowych dla studentów kierunku,
11. upowszechnianie „dobrych praktyk” marketingu – doświadczeń firm i instytucji, członków Rady w procesie dydaktycznym na kierunku Marketing i komunikacja marketingowa, a także na studiach podyplomowych, studiach MBA i studiach doktoranckich, na zajęciach prowadzonych przez Katedrę Marketingu,
12. udział członków Rady w konferencjach naukowych i sympozjach oraz innych, specjalnych, okolicznościowych wydarzeniach organizowanych przez Katedrę Marketingu, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.

Skład Rady Dyrektorów:
1. Anna Barabasz-Sawińska, Maspex S.A., Wadowice, Dyrektor Marketingu
2. Jan Bączek, Janpol S.A., Kraków, Prezes Zarządu
3. Grzegorz Błażewicz, Benhauer sp. z o.o., Kraków, Prezes Zarządu
4. Magdalena Cedro-Czubaj, Oknoplast Sp. z o.o., Ochmanów, Dyrektor Marketingu
5. Michał Cortez, BBDO, Global e-Commerce Strategy Director
6. Mariusz Gołda, Grupa RMF, Kraków, Dyrektor Działu Marketingu
7. Jacek Jakubowski, Statsoft Polska, sp. z o.o., Kraków, Prezes Zarządu
8. Agnieszka Kurzemska, PMR Consulting & Research, sp. z o.o., Kraków, Członek Zarządu
9. Jakub Ogiński, LOTTE Wedel S.A. Warszawa, Senior Brand Manager
10. Magdalena Tokarczyk-Cyran, Nowy Styl Group, Kraków, Dyrektor Marketingu