Ułatwienia dostępu

Katedra Analizy Rynku i Badań Marketingowych

dr hab. Joanna Białynicka-Birula, prof. UEK

Zainteresowania naukowe

  1. Ekonomika kultury, ekonomika sztuki, rynek dzieł sztuki, wartość dzieła sztuki, ceny dzieł sztuki i czynniki je kształtujące, międzynarodowy handel dziełami sztuki, ekonomiczny wymiar twórczości artystycznej, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego.
  2. Aukcje jako instytucje rynkowe, techniki ustalania cen aukcyjnych, modele aukcyjne, wycena aukcyjna, zachowania uczestników aukcji, psychologiczne i socjologiczne podstawy zachowań ekonomicznych.
  3. Analiza rynku, badania rynku, badania marketingowe, metody ilościowe w badaniach rynkowych i marketingowych, wielowymiarowe analizy statystyczne, analiza sieciowa, wykorzystanie programów statystycznych w analizie rynku i badaniach marketingowych.

Zajęcia dydaktyczne:

International Market Analysis, Market Analysis, Analiza konsumpcji i rynku, Badania rynku, Analiza rynku, Badania marketingowe, Metody ilościowe w marketingu

Monografie:

Białynicka-Birula J. „Aukcje dzieł sztuki na świecie i w Polsce. Tendencje i kierunki rozwoju”, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2023.

Białynicka-Birula J. „Międzynarodowy handel dziełami sztuki. Podejście grawitacyjne i sieciowe”, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2017.