Ułatwienia dostępu

Katedra Analiz Strategicznych

Justyna Bugaj Profesor UEK

Dr hab. inż. Justyna Bugaj, prof. UEK

Dr hab. inż. Justyna Bugaj, prof. UEK

profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Politechniki Częstochowskiej. Pracowała w Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz na Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Była Pełnomocniczką Rektora ds. Jakości Kształcenia UJ. Jest autorką licznych publikacji naukowych i popularyzatorskich z nauk o zarządzaniu i jakości dotyczących strategicznego zarządzania, strategicznego rozwoju, akredytacji i zarządzania jakością kształcenia. Uczestniczyła w wielu projektach krajowych i międzynarodowych, włączając w to UNA Europa (1EUROPE), Sustainable Quality Enhancement in Higher Education Learning and Teaching (SQELT): Learning and Teaching Space in Higher Education (LTSHE), Mistrzowie Dydaktyki (2 edycje). Od 18 lat jako ekspert prowadzi szkolenia i warsztaty dla rektorów, dziekanów, nauczycieli akademickich i profesjonalnych pracowników administracji uczelnianej. W ostatnim czasie publikuje z obszaru strategicznego zarządzania uniwersytetem, zarządzania jakością kształcenia oraz zajmuje się popularyzacją nauki.

Zainteresowania naukowe
Szeroko rozumiany rozwój społeczności akademickiej jest dla mnie celem działania. Realizuję go poprzez współudział w strategicznym rozwoju uniwersytetu, doskonaleniu jakości kształcenia, międzynarodową współpracę w projektach badawczych oraz publikacjach naukowych.
Do głównych zagadnień badawczo-naukowych należą:

  • Strategiczny rozwój uniwersytetu, w tym scenariusze przyszłości, foresight, audyt, restrukturyzacja i sieci;
  • Rozwój kompetencji nauczycieli akademickich, w tym kariery naukowe, dydaktyczne i projektowe;
  • Rozwój społeczności akademickiej, w tym wartości uczelniane i relacje pracownicze;
  • Zarządzanie jakością kształcenia, w tym doskonalenie procesów i procedur, ewaluacja efektów uczenia się, współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym.


Podczas seminariów dyplomowych (głównie magisterskich i doktorskich) angażuję studentów w pracę naukową, podczas której podejmują się oni rozwiązania problemów naukowych w obszarze nauk o zarządzaniu i jakości odpowiadających także na potrzeby pracodawców.