Ułatwienia dostępu

Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych

Akm

dr Anna Kurzak-Mabrouk

Adiunkt w Katedrze Handlu i Instytucji Rynkowych, doktor nauk społecznych  w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Absolwentka studiów doktoranckich i magisterskich Politechniki Częstochowskiej Wydziału Zarządzania w Instytucie Marketingu. Uczestniczyła w blisko 90 konferencjach tak międzynarodowych, jak i ogólnopolskich, a także jest autorką co najmniej 70 publikacji naukowych na temat marketingu, zarządzania i ekonomii, z uwzględnieniem koncepcji zrównoważonego rozwoju i innowacji w działalności biznesowej. Doświadczenie dydaktyczne zdobywała w Katedrze Marketingu Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, w Katedrze Ekonomii i Finansów Wydziału Prawa i Ekonomii Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego w Częstochowie, jak również w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, której była sekretarzem. W latach 2019-2022, pracując jako adiunkt Wydziału Prawa i Ekonomii Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego w Częstochowie, była pełnomocnikiem dziekana ds. kierunków ekonomicznych, współtworząc dwa kierunki studiów magisterskich, jak również opiekunem praktyk studenckich. Ponadto była członkiem zespołu, który otrzymał grant NCN w kategorii „Doskonała nauka – Wsparcie konferencji naukowych”. Poza pracą dydaktyczno-naukową związana jest ze wsparciem biznesowej działalności międzynarodowej i międzykulturowej.

Prowadzone przedmioty:

– Badania marketingowe

– Marketing

– Marketing usług kosmetycznych

– Marketing partnerski w handlu i dystrybucji

– Marketing samorządów terytorialnych

– Marketing międzynarodowy

– Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem

– Zrównoważona działalność promocyjna przedsiębiorstw

– Nowe trendy w marketingu

– Zachowania nabywców

– Public relations

– Seminarium magisterskie

– Podstawy zarządzania i marketingu w turystyce

– Podstawy organizacji i zarządzania

– Systemy wynagradzania w przedsiębiorstwie

– Zarządzanie

– Zarządzanie sprzedażą

– Zarządzanie strategiczne

– Zarządzanie zasobami ludzkimi

– Zarządzanie jakością

– E-biznes

– Podstawy ekonomii

– Bezpieczeństwo ekonomiczne

– Rachunkowość

– Logistyka w bezpieczeństwie

– Logistyka

– Normalizacja i zarządzanie jakością w logistyce

– Projektowanie systemów i procesów logistycznych

– Matematyczne teorie podejmowania decyzji

Zainteresowania badawcze:

Specjalizuje się w tematyce ekonomii i zrównoważonego rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem innowacji i kreatywności w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw.
W swoich badaniach naukowych koncentruje się na wdrażaniu aspektów zrównoważonego rozwoju do działalności biznesowej organizacji, planowaniu strategii, tworzeniu modelowych rozwiązań w celu skutecznej implementacji analizowanej idei, jak również analizą zachowań nabywców, będących odpowiedzią na wdrażane prospołeczne i proekologiczne innowacje przedsiębiorstw.