Accessibility Tools

Katedra Marketingu

Agnieszka Żbikowska

dr hab. Agnieszka Żbikowska, prof. UEK

Head of Department

Doctor of economics, professor at the University. Since April 1, 2024, she has been the head of the Department of Marketing.

Prof. UEK Ph.D. Agnieszka Żbikowska has been a research and teaching employee of the University of Economics in Krakow since April 1, 1998.

In his scientific work, she focuses mainly on the following issues: public relations and international marketing. She is the author or co-author of approximately 100 scientific publications – articles in peer-reviewed journals and monographs, including:

  • Chlipała P., Żbikowska A., (2022), Konsumpcja w czasach pandemii: jak kryzys spowodowany pandemią COVID-19 zmienił zachowania konsumentów?, Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Żbikowska A., (2017), Kultura – uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym. [W:] Wiktor J. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym : integracja różnorodności, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck, s. 63-97.
  • Żbikowska A., (2012), Eksport jako forma internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw: uwarunkowania i strategie, Kraków: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne.
  • Potocki A., Winkler R., Żbikowska A., (2011), Komunikowanie w organizacjach gospodarczych, Warszawa: Difin.
  • Wiktor J., Oczkowska R., Żbikowska A., (2008), Marketing międzynarodowy: zarys problematyki, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Żbikowska A., (2005), Public relations: strategie firm międzynarodowych w Polsce, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

She conducts classes for first-, second- and third-cycle students as well as for postgraduate and MBA students. For several years, she was the head of postgraduate studies in Public Relations. She is a certified academic tutor.