Doctor of economics, professor at the University. Since April 1, 2024, she has been the head of the Department of Marketing.
Prof. UEK Ph.D. Agnieszka Żbikowska has been a research and teaching employee of the University of Economics in Krakow since April 1, 1998.
In his scientific work, she focuses mainly on the following issues: public relations and international marketing. She is the author or co-author of approximately 100 scientific publications – articles in peer-reviewed journals and monographs, including:
Chlipała P., Żbikowska A., (2022), Konsumpcja w czasach pandemii: jak kryzys spowodowany pandemią COVID-19 zmienił zachowania konsumentów?, Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Żbikowska A., (2017), Kultura – uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym. [W:] Wiktor J. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym : integracja różnorodności, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck, s. 63-97.
Żbikowska A., (2012), Eksport jako forma internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw: uwarunkowania i strategie, Kraków: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne.
Potocki A., Winkler R., Żbikowska A., (2011), Komunikowanie w organizacjach gospodarczych, Warszawa: Difin.
Wiktor J., Oczkowska R., Żbikowska A., (2008), Marketing międzynarodowy: zarys problematyki, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Żbikowska A., (2005), Public relations: strategie firm międzynarodowych w Polsce, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
She conducts classes for first-, second- and third-cycle students as well as for postgraduate and MBA students. For several years, she was the head of postgraduate studies in Public Relations. She is a certified academic tutor.
Na stronach internetowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie są stosowane pliki "cookies" zgodnie zPolityką prywatności.