Katedra Marketingu powstała w 1992 roku. W Katedrze zatrudnionych jest 16 nauczycieli akademickich. Główne obszary działalności naukowej pracowników Katedry obejmują mi in.:
- zarządzanie marketingiem,
- strategie marketingowe organizacji,
- marketing międzynarodowy,
- marketing społeczny,
- marketing internetowy
- marketing dóbr kultury.
Profesorowie, adiunkci i wykładowcy Katedry są autorami wielu monografii naukowych, podręczników, skryptów, artykułów, raportów. Prace te zostały wydane w Polsce i poza granicami. Wśród najnowszych publikacji należy wyróżnić następujące prace:
- Marketing społeczny przedsiębiorstw komercyjnych, A. Czubała, A. Jonas, H. Wojnarowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2017,
- Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce, A. Czubła, P. Hadrian, J.W. Wiktor, PWE, Warszawa 2014,
- W. Wiktor, Komunikacja marketingowa. Modele, strategie, formy przekazu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013 – książka uzyskała 3 miejsce w ogólnopolskim konkursie najlepszych podręczników z zakresu zarządzania, a wcześniejsze wydanie otrzymało nagrodę Ministra i wyróżnienie Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania,
- Podstawy marketingu, red. A. Czubała, PWE, Warszawa 2012 – ogólnopolski podręcznik akademicki,
- Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketingu usług, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012,
- Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych (The Marketing Strategies of Polish Companies in International Markets), J.W. Wiktor, P. Chlipała, PWE, Warszawa 2012 – monografia wydana w języku polskim i angielskim.
Pracownicy Katedry uczestniczą konferencjach krajowych i międzynarodowych. Katedra sama również organizuje konferencje i sympozja poświęcone zagadnieniom współczesnego marketingu. Pracownicy są członkami rad programowych wielu czasopism naukowych z zakresu marketingu w kraju i za granicą. Pełnią także funkcje doradców, przygotowują ekspertyzy i opinie dla potrzeb firm, sądów i innych instytucji. Katedra współpracuje zarówno z polskimi, jak i zagranicznymi uczelniami ekonomicznymi. Prof. J.W. Wiktor był pomysłodawcą nadania tytułu doktora honoris causa profesorowi Philipowi Kotlerowi z Northwestern University w Chicago, największemu światowemu autorytetowi w zakresie marketingu.
Pracownicy Katedry Marketingu utrzymują szerokie kontakty z przedsiębiorstwami różnych sektorów, należących zarówno do małego, jak i wielkiego biznesu. Kontakty owocują możliwością realizacji badań empirycznych, otrzymywaniem oferty pracy lub staży dla studentów, jak również organizacją Akademii Biznesowych łączących praktykę z teorią marketingu.
Z inicjatywy pracowników Katedry od października 2014 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie można studiować na unikatowym w Polsce kierunku Marketing i Komunikacja Rynkowa. Studia uruchomione zostały równocześnie na poziomie licencjackim i magisterskim.
Przy Katedrze działa Koło Naukowe Marketingu KolMark.