Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie, jest profesorem zwyczajnym nauk ekonomicznych. Do 31 marca 2024 r. pełnił funkcję kierownika Katedry Marketingu w Instytucie Zarządzania, w Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości.
Zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach marketingu, zarządzania marketingiem, komunikacji marketingowej, marketingu międzynarodowego, euromarketingu i zarządzania międzynarodowego. W ostatnich latach uległy poszerzeniu – przez włączenie się w szeroki nurt dyskusji nad jakością kształcenia w szkole wyższej, tożsamością marketingu jako dyscypliny naukowej, integracją dyscyplin i podejść metodycznych. Jest autorem, współautorem i redaktorem ok. 350 publikacji naukowych, w tym kilkunastu monografii i podręczników, wielu artykułów publikowanych w kraju i poza granicami. Są to m. in. książki:
- Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem (2001, nagroda Ministra Edukacji Narodowej, książka wydana w Polsce i Ukrainie),
- Rynek Unii Europejskiej. Koncepcja i zasady funkcjonowania (2004),
- Marketing usług (2006, współautorstwo),
- Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki (2008, współautorstwo),
- The Marketing Strategies of Polish Companies in International Markets (2012, współautorstwo i redakcja naukowa),
- Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu (2013),
- Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym. Integracja różnorodności (2017, współautorstwo i redakcja naukowa – Nagroda Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego),
- Information Asymmetry in Online Advertising (współautorstwo K. Sanak-Kosmowska, 2021, Routledge, London).
Był dziekanem Wydziału Zarządzania (1996-1999), Pełnomocnikiem Rektora ds. Jakości Kształcenia (2008-2012), Przewodniczącym Rady Studiów Doktoranckich na Wydziale Zarządzania, przewodniczącym Rady Programowej Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej UEK (2010-2018). Jest członkiem Rady Uczelni w UEK I (2019-2020) i II kadencji (2021-2024). Był członkiem Komitetu Ewaluacji Jednostek Naukowych (2012) w latach 2013 – 2016 uczestniczył w pracach zespołu ekspertów KEJN ds. parametrycznej oceny jednostek naukowych w dziedzinie nauk ekonomicznych; był ekspertem w Komisji Nauki w Komitecie Badań Naukowych (2008-2010) oraz w Narodowym Centrum Nauki (2011-2012), członkiem Centralnej Komisji ds. Stopni i Tytułów Naukowych w kadencji 2017-2020, był współzałożycielem Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, wiceprzewodniczącym zarządu (2013-2017), jest przewodniczącym Rady Naukowej PNTM (od 2017 r.).
Od roku 2011 jest członkiem Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN, pracując w kilku komisjach Komitetu, w obecnej kadencji (2020-2024) jest członkiem Kapituły Medalu im. Prof. T. Kotarbińskiego, jest członkiem Komisji Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Umiejętności w Krakowie.
W 2021 r. został wybrany do Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego na kadencję 2022-2025. W Radzie pełni funkcję przewodniczącego Komisji Ekonomiczno-Prawnej.
Zainteresowania pozazawodowe: turystyka górska – jako przewodnik tatrzański wolne chwile spędza w górach. Do wybuchu pandemii organizował cykliczne, październikowe wyjazdy studentów w Tatry Wysokie Słowackie. Obecnie jest planowany wyjazd kolejny.