Mocne strony |
|
Słabe strony |
|
Cel główny:
Doskonalenie jakości kształcenia na kierunkach studiów |
Cele szczegółowe:
Doskonalenie kompetencji Nauczycieli akademickich
Kształtowanie partnerskiej relacji i współpracy ze Studentami
Porządkowanie i doskonalenie oferty dydaktycznej
Pozyskanie krajowych i międzynarodowych certyfikatów i akredytacji dla kierunków studiów/specjalności
Dążenie do optymalizacji obciążeń dydaktycznych Nauczycieli akademickich
Doskonalenie kompetencji Nauczycieli akademickich
Realizacja:
1.1. Rozpoznawanie możliwości udziału Pracowników Instytutu w szkoleniach podnoszących kompetencje dydaktyczne
Propozycje szkoleń:
- szkolenie z obsługi programu STATISTICA – StatSoft Polska, listopad 2020, kwiecień 2021
- szkolenie z obsługi programu WIZLINK – First Byte, marzec 2021
- kursy doskonalące warsztat dydaktyczny: – szkolenia językowe, tutoring, szkolenia metodyczne – poznanie aktywizujących metod dydaktycznych, szkolenia z doskonalenia kompetencji miękkich (abyśmy nauczyli się postępowania ze studentami, z pokolenia Z, proponowane szkolenia z kształtowania relacji nauczyciel –student, asertywność), warsztaty z emisji głosu – aby nauczyć się jak zadbać o najważniejszy w naszej pracy instrument – głos
1.2. Udzielanie wsparcia Kierownikom Katedr w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań w zakresie doskonalenia kompetencji tych Nauczycieli akademickich, którzy uzyskali bardzo niskie oceny w ramach badania ankietowego Ocena zajęć dydaktycznych
1.3. Utrzymywanie stałej współpracy z jednostkami Uczelni odpowiedzialnymi za jakość procesu kształcenia:
- Studium Doskonalenia Dydaktyki Akademickiej – prof. UEK dr hab. Małgorzatą Adamską-Chudzińską,
- Pełnomocnikiem ds. Systemu Antyplagiatowego – dr Marzeną Piszczek,
- Centrum Monitoringu i Promocji Jakości Kształcenia – dr Wojciechem Szymlą
Kształtowanie partnerskiej relacji i współpracy ze Studentami
Realizacja:
2.1. Udział studentów w kształtowaniu oferty dydaktycznej Instytutu
2.2. Utrzymywanie współpracy z Kołami naukowymi i wspieranie inicjatyw podejmowanych przez Koła naukowe
2.3. Powołanie: opiekunów lat studiów, opiekunów praktyk studenckich, koordynatorów dla studentów wyjeżdżających na studia w uczelniach zagranicznych i krajowych
2.4. Prezentowanie charakterystyk specjalności przed planowanym terminem uruchomienia zapisów na specjalności, wykłady do wyboru i seminaria
2.5. Opracowanie i zamieszczenie na stronie internetowej Instytutu wykazu procedur postępowania w ramach różnych problemów ujętych w Regulaminie studiów
2.6. Upowszechnienie wśród Studentów elastycznych form realizacji studiów
2.7. Standaryzacja postępowania w zakresie pożegnania absolwentów kierunków studiów
Porządkowanie i doskonalenie oferty dydaktycznej
Realizacja:
3.1. Zamknięcie tożsamych specjalności i kierunków studiów
3.2. Uruchomienie nowych kierunków studiów
3.3. Doskonalenie oferty dydaktycznej na kierunkach studiów
3.4. Dążenie do wzrostu oferty wykładów do wyboru w języku angielskim
3.5. Porządkowanie treści programowych w ramach kierunków studiów
3.6. Standaryzacja egzaminów dyplomowych
Pozyskanie krajowych i międzynarodowych certyfikatów i akredytacji dla kierunków studiów/specjalności
Realizacja:
4.1. Rozpoznawanie instytucji certyfikujących lub akredytujących kierunki studiów/specjalności
4.2. Udzielanie wsparcia dla Katedr podejmujących prace mające na celu uzyskanie certyfikacji lub akredytacji dla kierunku studiów/specjalności
4.3. Umiędzynarodowienie kierunków studiów
Dążenie do optymalizacji obciążeń dydaktycznych Nauczycieli akademickich
Realizacja:
5.1. Dobór Nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia zgodnie z ich opublikowanym dorobkiem naukowym
5.2. Ograniczanie nadmiernych obciążeń dydaktycznych („kominów godzinowych”) oraz niedopensowania
5.3. Ograniczanie do uzasadnionych merytorycznie przypadków przekazywania realizacji zajęć dydaktycznych Wykładowcom spoza Uniwersytetu