Ułatwienia dostępu

Instytut Zarządzania

Strategia rozwoju dydaktyki w Instytucie Zarządzana na lata 2020–2024

Strategia rozwoju dydaktyki w Instytucie Zarządzana na lata 2020–2024

Mocne strony

  1. Zróżnicowana oferta dydaktyczna
  2. Praktyczne kierunki studiów
  3. Studia inżynierskie
  4. Kierunki studiów w języku angielskim
  5. Duża liczba studentów
  6. Duża liczba studentów zagranicznych
  7. Współpraca z praktyką gospodarczą – Akademie
  8. Bogata oferta kół naukowych
  9. Duża liczba pracowników samodzielnych
  10. Duża liczba pracowników ze stopniem doktora

 

Słabe strony

  1. Występowanie kierunków studiów o podobnej nazwie na tym samym poziomie studiów, których programy i efekty kształcenia  przyporządkowane są do tej samej dyscypliny
  2. Specjalności o tej samej lub podobnej nazwie oferowane na różnych kierunkach studiów
  3. Kierunki studiów z małą liczbą przyjętych studentów, na których występują 2 lub więcej specjalności (co powoduje problem z ich uruchomieniem)
  4. Od wielu lat nieuruchamiane specjalności na niektórych kierunkach studiów
  5. Niezmieniane od wielu lat programy studiów

 

 

Cel główny:

Doskonalenie jakości kształcenia na kierunkach studiów
w Instytucie Zarządzania

 

Cele szczegółowe:

  1. Doskonalenie kompetencji Nauczycieli akademickich

  2. Kształtowanie partnerskiej relacji i współpracy ze Studentami

  3. Porządkowanie i doskonalenie oferty dydaktycznej

  4. Pozyskanie krajowych i międzynarodowych certyfikatów i akredytacji dla kierunków studiów/specjalności

  5. Dążenie do optymalizacji obciążeń dydaktycznych Nauczycieli akademickich

 

 

  1. Doskonalenie kompetencji Nauczycieli akademickich

Realizacja:

1.1. Rozpoznawanie możliwości udziału Pracowników Instytutu w szkoleniach podnoszących kompetencje dydaktyczne

Propozycje szkoleń:

  • szkolenie z obsługi programu STATISTICA – StatSoft Polska, listopad 2020, kwiecień 2021
  • szkolenie z obsługi programu WIZLINK – First Byte, marzec 2021
  • kursy doskonalące warsztat dydaktyczny: – szkolenia językowe, tutoring, szkolenia metodyczne – poznanie aktywizujących metod dydaktycznych, szkolenia z doskonalenia kompetencji miękkich (abyśmy nauczyli się postępowania ze studentami, z pokolenia Z, proponowane szkolenia z kształtowania relacji nauczyciel –student, asertywność), warsztaty z emisji głosu – aby nauczyć się jak zadbać o najważniejszy w naszej pracy instrument – głos

1.2. Udzielanie wsparcia Kierownikom Katedr w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań w zakresie doskonalenia kompetencji tych Nauczycieli akademickich, którzy uzyskali bardzo niskie oceny w ramach badania ankietowego Ocena zajęć dydaktycznych

1.3. Utrzymywanie stałej współpracy z jednostkami Uczelni odpowiedzialnymi za jakość procesu kształcenia:

  • Studium Doskonalenia Dydaktyki Akademickiej – prof. UEK dr hab. Małgorzatą Adamską-Chudzińską,
  • Pełnomocnikiem ds. Systemu Antyplagiatowego – dr Marzeną Piszczek,
  • Centrum Monitoringu i Promocji Jakości Kształcenia – dr Wojciechem Szymlą

 

  1. Kształtowanie partnerskiej relacji i współpracy ze Studentami

Realizacja:

2.1. Udział studentów w kształtowaniu oferty dydaktycznej Instytutu

2.2. Utrzymywanie współpracy z Kołami naukowymi i wspieranie inicjatyw podejmowanych przez Koła naukowe

2.3. Powołanie: opiekunów lat studiów, opiekunów praktyk studenckich, koordynatorów dla studentów wyjeżdżających na studia w uczelniach zagranicznych i krajowych

2.4. Prezentowanie charakterystyk specjalności przed planowanym terminem uruchomienia zapisów na specjalności, wykłady do wyboru i seminaria

2.5. Opracowanie i zamieszczenie na stronie internetowej Instytutu wykazu procedur postępowania w ramach różnych problemów ujętych w Regulaminie studiów

2.6. Upowszechnienie wśród Studentów elastycznych form realizacji studiów

2.7. Standaryzacja postępowania w zakresie pożegnania absolwentów kierunków studiów

 

  1. Porządkowanie i doskonalenie oferty dydaktycznej

Realizacja:

3.1. Zamknięcie tożsamych specjalności i kierunków studiów

3.2. Uruchomienie nowych kierunków studiów

3.3. Doskonalenie oferty dydaktycznej na kierunkach studiów

3.4. Dążenie do wzrostu oferty wykładów do wyboru w języku angielskim

3.5. Porządkowanie treści programowych w ramach kierunków studiów

3.6. Standaryzacja egzaminów dyplomowych

 

  1. Pozyskanie krajowych i międzynarodowych certyfikatów i akredytacji dla kierunków studiów/specjalności

Realizacja:

4.1. Rozpoznawanie instytucji certyfikujących lub akredytujących kierunki studiów/specjalności

4.2. Udzielanie wsparcia dla Katedr podejmujących prace mające na celu uzyskanie certyfikacji lub akredytacji dla kierunku studiów/specjalności

4.3. Umiędzynarodowienie kierunków studiów

 

  1. Dążenie do optymalizacji obciążeń dydaktycznych Nauczycieli akademickich

Realizacja:

5.1. Dobór Nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia zgodnie z ich opublikowanym dorobkiem naukowym

5.2. Ograniczanie nadmiernych obciążeń dydaktycznych („kominów godzinowych”) oraz niedopensowania

5.3. Ograniczanie do uzasadnionych merytorycznie przypadków przekazywania realizacji zajęć dydaktycznych Wykładowcom spoza Uniwersytetu